Veelgestelde vragen

 

 Waarom is "Van Nieuw tot Antiek" webshop anders dan andere webshops?

Wij bieden gebruikte en nieuwe producten aan.

Wij staan in voor onze gebruikte producten.

Gebruikte producten zijn met zorg uitgekozen, en met zorg behandeld.

Dit betekent dat alle producten heel, compleet, schoon en klaar voor gebruik zijn.

 

Hoe wordt de waarde bepaald van gebuikte producten?

Conditie, zeldzaamheid, design, materiaal, verhaal, vakmanschap, en ouderdom zijn punten die de waarde van gebruikte producten bepalen.

We kijken ook bij andere winkels of veilingen voor welk bedrag soortgelijke producten worden aangeboden.

Wij doen ons best onze prijs lager in te zetten dan de concurrent.

 

Heb ik garantie op gebruikte producten?

Ja,  er zit standaard 1 maand garantie op gebruikte producten, naar gelang wat u van het product verwacht mag worden,

gezien de staat en conditie van het product.

 

Heb ik garantie op nieuwe producten?

Ja, op nieuwe producten zit 12 maanden garantie.

 

Als een uniek product tijdens verzending beschadigt raakt, kan dat vervangen worden?

Nee helaas niet. We zoeken stad en land af voor mooie en originele producten in onze webshop, meestal vind je daar geen tweede van.

Mocht het onverhoopt toch een product beschadigt raken dan krijgt u uw geld gewoon terug.  

 

Zijn de aangeboden schilderijen echt geschilderd?

Alle schilderijen zijn echt door kunstschilders of talentvolle amateurs met de hand geschilderd. Mits anders is omschreven!

Nee! Wel goede replica’s bv: het melkmeisje of de nachtwacht dit zijn  vaak oude printen op canvas, zeefdruk of litho’s.

(Afdrukken waar vakmanschap bij komt kijken)

 

Welk schilderijen vallen wel onder de categorie nep of onecht?

Nep is in mijn ogen moderne printen op papier, paneel of nieuw canvas waar er duizenden van gedrukt zijn, of nog steeds gemaakt kunnen worden.

(Afdrukken die voor commerciële doeleinde gemaakt zijn)

 

Lopen alle aangeboden klokken op tijd?

Wij testen alle klokuurwerken vooraf. We streven er naar alle klokken op tijd te laten lopen.

-Als er staat “functioneert goed” dan kunt u er van uitgaan dat de uurwerk goed en op tijd loopt.

-Staat er allen “functioneer…”  dan loop het uurwerk goed, maar moet de snelheid nog afgesteld worden of het uurwerk heeft wat liefde nodig.

-Staat er “Goed” dan loopt het uurwerk nog wel maar is er een erg gevoelige afstelling nodig, en heeft het uurwerk bij voorkeur een restauratie nodig.

Niet werkende klokken worden niet heel aangeboden, die staan dan bij klok onderdelen.

 

Wat wordt er bedoelt met "Conditie"?

Met Conditie bedoelen we de staat van een product. 

Staat van zijn, is ingedeeld :

  • Nieuw / Betekent dat het product nog in de verpakking zit, of uit de verpakking is gehaald en als model heeft gestaan.
  • Gebruikt / Betekent dat de producten voor een bepaalde tijd in gebruik zijn geweest.
  • Goed / betekent "gebruikt" - alles werkt, niet perfect, heeft meer karakter is meer dan normaal versleten.
  • In goede staat / betekent "gebruikt" - netjes, compleet, werkt naar behoren en heeft te verwacht gebruikssporen.
  • In zeer goede staat / betekent "gebruikt" -  in nieuw staat.

Producten die echt kapot of beschadigt zijn verkopen we niet!

 

Kan ik ook alleen de nieuwe producten op een rijtje zien?

Ja, dat kan alleen als u onze zoekfunctie gebruik.

 

Kan ik mijn bestelde product ook afhalen?

Ja, alleen op afspraak!

 

alleen afhalen, waarom niet verzenden?

Niet alle producten zijn geschikt om te verzenden, van sommigen producten zijn er maar één, en als deze kostbaar en niet vervangbaar zijn dan is het risico te groot om het product te vervoeren.

Ik hoop op uw begrip hiervoor. 

Daarom geven wij de gelegenheid om uw kostbare product op afspraak bij ons af te halen, zodat u er zeker van kan zijn dat uw product heel bij u thuis aankomt.

Als u het product niet zelf kan komen halen, dan is er een mogelijkheid dat er tegen een vooraf aangegeven vergoeding het product door onszelf wordt gebracht. 

 

Wat zijn de verzendkosten?

Definitieve kosten zijn zichtbaar in het winkelmandje proces. 

Overzicht

- Brievenbus post €2,95

-Verzendkosten voor pakket producten t/m 0-23 kg is €6,40

-Verzendkosten voor pakket producten van 23 t/m 31 kg is €9,95

-Meubels verzenden vanaf €75,00 - €150,- 

-Ophalen is gratis!

 

Verzenden jullie ook naar buitenland?

Naar  het buitenland moet in overleg!

We verzenden doorgaans alleen binnen Nederland.

 

wat betekent "Niet goed geld terug garantie"?

Het kan zijn dat een product toch niet naar wens is of dat u zich bedacht heeft. Geen probleem!

Het uitgangspunt dat hierbij gehanteerd kan worden, is dat je als consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat ook in een winkel zou mogen doen.
Het komt erop neer dat alleen originele, onaangebroken producten kunnen worden geretourneerd.

Zorg dat het product netjes verpakt is.

Uw mag het product zonder reden binnen 14 dagen retourneren aan ons.

De kosten van het retourneren zijn voor uzelf! 

 

Wat zijn de Uitzonderingen retourneren?

Het product wat u retourneert dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

-Het artikel mag niet beschadigd zijn mits u aangegeven heeft dat u het zo heeft ontvangen.

-Het artikel mag niet incompleet zijn;

-Het artikel mag niet vies of gebruikt zijn;

-Het artikel moet in originele verpakking retour komen.

 

Wat is de levertijd?

We streven naar verzenden in 1 tot 3 werkdagen.

 

Is alles op voorraad?

JA! Alles staat klaar om te verzenden.